Yoga sessies

Dru-yogareeks:

Dru Yoga is een krachtige, maar ook sierlijke vorm van yoga en is gebaseerd op vloeiende bewegingen, ademhalingstechnieken en ontspanningsoefeningen.

Dru Yoga wordt ook wel de yoga van het hart genoemd. Het zijn de vloeiende bewegingen die er voor zorgen dat energie vrijer stroomt en je zowel fysiek als emotioneel meer in balans komt.

Door zachte en krachtige oefeningen af te wisselen voel je je meer ontspannen, meer zelfverzekerd en brengt het rust in je hoofd. Je leert spanning te herkennen, los te laten en te ontspannen waardoor je energieke en vrolijker wordt. Dru Yoga werkt specifiek met de kracht van het hart. De lessen zijn voor iedereen geschikt. Deze vorm van yoga is geschikt voor iedereen ongeacht leeftijd en conditie.Wat je doelen ook zijn, Dru Yoga is voor iedereen een frisse, energieke, positieve en volledige methode om gezondheid en welzijn te verbeteren.

LU JONG Yoga:

Lu Jong is een oeroud Tibetaans systeem van bewegingen en ademhalingen ter bevordering van gezondheid en geluk. De Lu Jong die hier aangeleerd wordt is afkomstig van de overdrachtslijn van Tulku Lobsang. Het zijn eenvoudige bewegingen die door iedereen uitgevoerd kunnen worden, en waarvan het effect al heel snel voelbaar is. Mensen vertellen dat hun leven erdoor veranderd. De effecten kunnen voelbaar zijn op velerlei vlakken, zoals de kwaliteit van de slaap, emoties en stemming, concentratie en geheugen, fysieke problemen, mindfulness en bewust leven.
Lu Jong is dynamisch, men zit nooit lang in een bepaalde houding. Het samenspel tussen vorm en beweging is net heel belangrijk. Dit is de integratie van methode en wijsheid, zoals yang en yin, mannelijk en vrouwelijk.
Deze blokkades, die meestal van emotionele en mentale aard zijn, worden zachtjes losgemaakt. Er wordt veel belang gehecht aan het bewust worden van opgestapelde spanningen, en van de denkpatronen en strategieën die deze spanningen veroorzaken. 
Door Lu Jong word je je bewust van je kijk op de wereld en van je negatieve emoties. Door de bewegingen ga je de blokkades losmaken die daardoor ontstaan zijn.
(info via www.lujong.be)

Na de les drinken we in gemoedelijke sfeer nog een kopje thee, delen we een knabbeltje uit en kletsen we wat na. 


Wat voorzie je zelf:
* losse, makkelijk zittende kledij

Wat voorzien wij voor jou:
* yogamat
* yogadeken/ kussen

Inschrijven kan via 0472/42 84 80 of massagehuismutuafides@gmail.com of via het contactformulier op deze website.
De groepen tellen maximaal 8 deelnemers voor optimaal comfort en individuele begeleiding.

image-59251-WP_000635 (3).jpg?1453924427819
image-59252-WP_000643 (3).jpg?1453924486893
Yoga in Massagehuis Mutua Fides
image-6565-02A16U4B.jpg?1419100257753


Denken

Eerst dacht ik : 'niet aan denken',
dat heb ik niet gedaan,
maar twee seconden later
dacht ik er weer aan.

Neen, zo eenvoudig is dat niet,
maar weet je, wat je doet,
je denkt er ook aan
je denkt dat je er niet aan denken moet.

Toon Hermans
image-59252-WP_000643 (3).jpg?1453924383065

Zin om eens aan jezelf te werken in 2018? Wij gaan van start met een 8-delige thematische yogareeks. 


Dit op woensdagen 21 - 28 februari, 7 - 14 - 21 - 28 maart, 18 en 25 april.


Elke les is opgebouwd rond een ander thema:
vergroten van uithoudingsvermogen, conditie, power, buig -en strekoefeningen, ademhaling, dynamiek en we ronden elke les af met een meditatie.
De lessen zijn voor iedereen geschikt: van beginners tot gevorderden.
Yoga werkt zeer heilzaam, rustgevend, opbouwend en versterkend.
Je leert dieper en vrijer te ademen. 
Rug en benen worden stabieler, soepeler en dynamischer. 
De oefeningen werken verjongend op de rug.
Je leert bewust denken, voelen. Je leert focussen op kerngedachten.
Ervaringen van deelnemers:
* men slaapt beter
* men is rustiger, ook overdag, het gejaagde gevoel verdwijnt
* het is een pure vorm van ontspanning
In de ruimte liggen yogamatten klaar, er is voor iedereen een yogakussen/deken voorzien.
Er zijn enkele zitkussens beschikbaar.
Wie dit wenst, kan een dekentje meebrengen voor de meditatie.
Reeks van 8 lessen: € 100
Na de les is er tijd voor thee of water en een fijn gebakje.
Ben je zwanger als je aan de yoga begint? Geen probleem, wel vooraf melden.
Bij ernstige fysieke of psychische problemen vraag je best vooraf het advies van een arts, psycholoog of bevoegd persoon.

 

Onze lessen zijn echt iets om naar uit te kijken. Elke les start om 20u00 en duurt tot 21u15. Daarna is er tijd om vragen te stellen, even tot rust te komen, een lekkere thee te drinken en te genieten van een zoete zonde.

Doordat we werken in kleine groepjes is er veel oog voor persoonlijke begeleiding. Oefeningen worden getoond en uitgelegd. Achtergrondinformatie bij de oefeningen wordt gegeven: waarom is deze houding goed voor welke spieren of organen, hoe gebeurt de ademhaling, welke houdingen zijn heilzaam om snel tot rust te komen,...